Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Social policy and particular groups --- Primary education --- Orthopedagogics --- Children's literature. Juvenile literature --- Nederlands --- lezen --- jeugdliteratuur --- 456.1 --- 433.7 --- literatuur : kinderen (ler) --- 754 --- Jeugdliteratuur ; opvoeding en onderwijs --- Jeugdliteratuur --- Leesopvoeding --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Didactiek --- Theorie van proza en poëzie - Didactiek
Choose an application
Dit boek brengt belangrijke werken uit de wereldliteratuur – van de klassieke oudheid tot nu – bijeen en bespreekt ze telkens vanuit verschillende invalshoeken. Tegelijk krijgt de lezer een literatuurgeschiedenis-in-grote-trekken, leert hij een aantal sleutelwerken beter of op een andere manier kennen en wordt hij geconfronteerd met diverse wijzen van literatuurbespreking. Sleutelwerken is bestemd voor iedereen die wel eens binnenin de literatuur en haar context wil kijken.
Literature --- Lerarenopleiding --- Letterkunde --- History and criticism. --- (vak)didactiek talen --- boekbesprekingen --- 82.09 --- -#A9401A --- Belles-lettres --- Western literature (Western countries) --- World literature --- Philology --- Authors --- Authorship --- Literaire kritiek --- History and criticism --- (vak)didactiek talen. --- boekbesprekingen. --- 82.09 Literaire kritiek --- Boekbesprekingen. --- #A9401A --- Appraisal of books --- Books --- Evaluation of literature --- Criticism --- Literary style --- Appraisal --- Evaluation --- LITTERATURE --- HISTOIRE ET CRITIQUE
Choose an application
Choose an application
Kinderen maken al op prille leeftijd kennis met literatuur. Zij gaan er in diverse situaties mee om, ieder op een geheel eigen, persoonlijke manier. In die activiteiten ontwikkelen zich kennis en verwachtingen, motivatie en vaardigheden. De wijze waarop mensen in hun kinderjaren met literatuurleren omgaan is van fundamenteel belang voor het functioneren van de (volwassen) literatuur. Inzicht in de ontwikkelingsprocessen die zich in de kindertijd afspelen, kan ons inzicht in culturele verschijnselen verdiepen. Dit boek is daartoe een aanzet en tracht te voorzien in de behoefte aan beschrijvende studies over dit onderwerp. 'Welke rolspeelt literatuur in de ontwikkeling van een kind? Hoe kun je kinderen leren dat lezen leuk is? Hoe kun je het lezen bevorderen?' Deze en nog veel andere relevante vragen vormen de rode draad van deze uitgave, bestemd voor iedereen die zich professioneel bezig houdt met kinderen en literatuur. (tekst: achterflap)
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- 82-93 --- #GBIB:IDGP --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|